MEK DIEHA ENTERPRISE

MEK DIEHA ENTERPRISE
Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!

Selasa, 30 Mac 2010

PRODUK BIO ASLI

LOTION POWER




TONIK RAMBUT








Yup ... Produk terbaru Tonik rambut sudah boleh order secara online. sesuai untuk kesihatan rambut menyeluruh terutama kepada yang dah mula keguguran rambut.
KOPI KELAPA DARA



HEBAT DAN POWER SEKALI .. MESTI CUBA!
RAMUAN : Kopi segera, krimer kelapa, gula, coffee flavour powder, Horny Goat Weed, Tribulus Terrestris, Saw Palmetto, American Ginseng, Ginkgo
KHASIAT KANDUNGAN KOPI KELAPA DARA
Krimer Kelapa Dara
Minyak Kelapa Dara mengandungi asid laurik dan asid kaprik yang amat berguna dalam tubuh. Kedua-duanya digunakan oleh tubuh untuk membuat 'fatty acid derivative' yang dipanggil monolaurin dan monocaprin. Ianya bersifat antiviral, antibakterial dan antiprotozoal yang digunakan oleh tubuh untuk memusnahkan lapisan lipid dan phospholipids pada envelope virus yang menyebabkan disintegrasi virus berkenaan. Minyak kelapa dara mampu mengaktifkan atau melancarkan sistem metabolisma, menyokong sitem imunisasi tubuh, mengurangkan risiko sakit jantung, memperbaiki sistem penghadaman, mempertingkatkan tenaga harian, mengatasi tiroid, diabetes, dan kelesuan yang teruk, menurunkan berat badan dan mengembalikan keremajaan kulit.
American Ginseng
American ginseng telah dibuktikan berjaya meningkatkan potensi seksual lelaki. Pengkaji mendapati ginseng mengandungi bahan tertentu yang merangsang penambahan keaktifan hormon seks sekaligus menambah kekuatan lelaki dalam menjalankan tanggungjawab sebagai suami. Di Rusia, doktor mendapati bahawa ginseng dapat mengubati pesakit yang menderita akibat masalah kemandulan. Di samping itu, ginseng juga berkesan kepada kaum wanita dengan memantapkan kitaran haid mereka iaitu tetap pada masanya.
Ginkgo Biloba
Ginkgo biloba digunakan dalam perubatan tradisional untuk memperbaiki proses peredaran darah dan menguatkan daya ingatan. Ginkgo digunakan secara meluas di Jerman dan Perancis untuk penyakit Alzheimer dan penyakit lain berkaitan otak dan mental. 2 komponen penting dalam ginkgo biloba adalah flavonoid dan terpenoid. Flavonoid mempunyai kesan antioksidan yang berpotensi tinggi dengan melindungi saraf, otot jantung, saluran darah dan retina daripada rosak. Manakala terpenoid memperbaiki aliran darah dengan mengembangkan saluran darah dan mengurangkan kelekitan platlet. Selain itu, ginkgo juga meningkatkan pengaliran darah ke penis seterusnya menyokong dan mengekalkan ereksi apabila mendapat rangsangan seks.
Horny Goat Weed
Horny goat weed atau nama saintifiknya epimedium sagittatum adalah antara herba yang bertindak sebagai agen afrodisia yang boleh meningkatkan keinginan seks termasuk menambah penghasilan libido bagi lelaki dan wanita, memperbaiki tahap ereksi lelaki, mengembalikan keinginan seks, melegakan kelesuan dan membantu melegakan gejala akibat menopause bagi wanita seperti kemurungan, kurang minat terhadap seks dan kekeringan faraj.
Saw Palmetto
Saw Palmetto digunakan secara meluas untuk merawat masalah seksual yang berkaitan dengan simptom pembesaran prostat, masalah berkaitan sistem urinari, batuk dan sesak nafas. Selain itu, saw palmetto juga popular digunakan untuk pembesaran payudara, tenaga seksual, menyeimbangkan metabolisma, menaikkan selera makan dan membantu penghadaman. Kajian di Amerika Syarikat telah membuktikan Saw Palmetto begitu berkesan di dalam melegakan simptom Benign Prostatic Hyperplasia (BHP). Simptom BHP termasuk kekerapan dan keinginan kencing yang sukar dikawal, kesukaran dan kesakitan ketika kencing dan gangguan pengaliran kencing.
Tribulus Terrestris
Di Eropah, tanaman yang juga dikenal dengan nama ''Puncture Vine'' atau Caltrop ini telah digunakan sebagai herba stimulan untuk meningkatkan libido (kemampuan seksual) lelaki dan wanita sejak berabad-abad yang lalu. Selain itu, tanaman ini juga digunakan dalam perubatan hati, ginjal, serta penyakit saluran pencernaan. Tribulus dapat membantu masalah seksual kerana memiliki komponen yang disebut protodioscin. Zat ini akan diubah menjadi hormon dehidroepiandosteron atau DHEA, yang merupakan stimulan untuk penghasilan hormon testosteron dan estrogen. Secara ringkasnya, tribulus merangsang tubuh untuk membentuk hormon testosteron dan estrogen.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan